Kupon

A kupon egy, a kereskedelemben használatos marketing eszköz. Általában jegy vagy dokumentum, amelynek a segítségével szolgáltatók vagy üzletek ösztönözni szeretnénk a termékeik vagy szolgáltatásaik iránti keresletet. A kupon felhasználásával a vásárlók általában egyszeri kedvezményeket vehetnek igénybe.

A kupon viszonylag egyszerű módja az eladások növelésének. Előnye, hogy olcsó és hatékony, illetve a felhasználás is jól mérhető, így a kupon kibocsátója adatokat gyűjthet a reklám sikerességéről. A kuponnal gyorsan fel lehet pörgetni az eladásokat, vagy ki lehet szórni olyan termékeket is, amelyekből túl nagy a raktárkészlet. A kupon kibocsátója meg tud szólítani új vásárlókat egy jó kuponkedvezmény segítségével.

A kuponok lehetnek offline vagy online formátumúak. Az offline kuponok lehetnek szelvények szórólapokon vagy újságokban, magazinokban, de ma már gyakoriak az online formátumok is, például egy e-mailben, sms-ben vagy honlapon található kuponkód, amelyet webshopokban is felhasználhatsz.

A kupon jellegzetessége, hogy azonnali kedvezményt biztosít a vásárláskor, tehát az igénybe vevőnek nem kell kifizetnie a teljes árat.

A kuponnak ugyanakkor hátrányai vagy veszélyei is vannak. Ilyen például, hogy a kibocsátónak alacsonyabb a haszna a termékén, hiszen olcsóbban adja azt. Ha egy szolgáltató túl sok kupont bocsát ki, vagy túl gyakran, akkor az ronthatja a terméke, szolgáltatása értékét, hisz a vásárlók azt gondolják, hogy a termék a teljes árát nem érné meg.

Ezzel együtt a márka hírnevét is ronthatja, ha rosszul tervezik meg a kuponkedvezményt. Ha egy adott időszakban legmagasabb árból ad a kibocsátó kedvezményt, vagy nem valódi kedvezményt ad, akkor a vásárlók elvesztik a bizalmukat.

A kupon gyakran olyan, egyébként árérzékeny vásárlókat is vonzhat, akik a termék vagy szolgáltatás teljes árát nem tudnák megfizetni, így az akció nem tud lojalitást kialakítani a termék iránt.

A vásárlók szempontjából a kupon egy olyan eszköz, amellyel sokat spórolhatnak. Egy-egy jó akcióval olcsóbban vehetnek meg egy terméket vagy juthatnak hozzá szolgáltatásokhoz. A kedvezmény jelentős, akár 20-40 százalékos is lehet, de magában foglalhat ingyenes szállítást vagy kedvezményt a következő vásárlásból. A kedvezmény lehet fix összegű, vagy árukapcsolásos, ahol egy adott termék mellé egy másikat ajándékba ad a hirdető.

Érdemes tehát figyelni, és használni a kuponokat. Így lehetőség nyílik arra, hogy csökkentett áron próbáljanak ki olyan termékeket, szolgáltatásokat, amelyeket később a minősége miatt teljes áron is érdemes megvásárolni.

Online kuponokra indított például útjára egy kezdeményezést korábban a Kiszámoló blog, ez volt a Kiszámoló kuponoldal (ami a Kiszámoló bloghoz kapcsolódott). A blog kifejezetten olyan kuponokat keresett és gyűjtött össze, amelyek valódi és a vásárlók számára hasznos kedvezményeket biztosítottak. A fel nem használt kuponokat az olvasók egymás között cserélgethették is.

Ezek is érdekelhetnek

  • Befektetési alapokban felgyűlt pénz
    Befektetés

    Befektetési alapok: Így érdemes választanod

    A befektetési alapok egy jó választás a pénzügyi piacon, hiszen a kezelésük hasonlóan egyszerű, mint a bankbetéteké. Viszont, azokkal ellentétben itt akár el is veszítheted a pénzed egy részét. Ezért célszerű tisztában lenned a kockázatokkal, mielőtt befektetsz, mert a végeredmény nem biztos, hogy az lesz, amire a befektetéskor számítottál. Fogjunk is bele!

    frissítve: 2024. február 26.
  • Befektetéseket keres nő laptopon
    Befektetés

    Melyik a legjobb befektetés? Segítünk választani

    Akik befektetési lehetőséget keresnek, gyakran gondolják úgy, hogy valaki mondja meg nekik a tutit és ők majd követik. Bár ma már így is be lehet fektetni – például az eToro esetében -, a valós helyzet inkább az, hogy mindenkinek saját magának kell kiválasztania a számára legjobb befektetést. Segítünk átlátni többféle befektetés előnyeit és kockázatait. Vágjunk is bele!

    frissítve: 2024. április 13.
  • Ideges és csalódott befektető akinek a beva az utolsó reménye, hogy visszakapja a pénzét
    Befektetés

    BEVA: Minden, amit a Befektető-védelmi Alapról (BEVA) tudnod kell 2024-ben

    A Befektető-védelmi Alap (rövidítve BEVA) akkor kártalanít, ha a befektető - a BEVA tagjaként - értékpapírja vagy befektetett pénze befagy. A kártalanítás nem vonatkozik a befektető befektetési kockázataira, csak arra a pénzre, amely a befektetést kezelő szervezet hiányosságaiból, szabálytalan működéséből ered. Lépésről lépésre elmondjuk hogyan kaphatod vissza a pénzed és mennyit kaphatsz vissza, ha véletlenül olyan szerencsétlenség érne, hogy a BEVA kártérítésére szorulsz.

    frissítve: 2024. január 1.